VVV Zuid-Limburg wordt Visit Zuid-Limburg

datum: 24-05-2019

‘Onze wereld verandert en wij veranderen mee.’ Dat was de boodschap van de algemeen directeur van Visit Zuid-Limburg, Anya Niewierra, tijdens de lancering van de nieuwe naam en het nieuwe beeldmerk. De oudste VVV van Nederland verandert 134 jaar na haar oprichting haar naam in Visit Zuid-Limburg. In het internationale toerisme is ‘Visit’ inmiddels de gebruikelijke aanduiding van Destinatie Management Organisaties, zoals VVV Zuid-Limburg. De groei van het aantal buitenlandse gasten en de veranderende rol van de VVV leidde tot het wijzigen van de naam naar de internationale standaard.

‘De naam ‘VVV’ verwijst vooral naar onze informatietaak. Naast het verstrekken van informatie en het verzorgen van de marketing, exploiteert het toeristenbureau een routepunt, een evenementenpunt en een online ticketservice (Tickli). Daarnaast schrijven ze toeristische visies en bidboeken, adviseren bedrijven en overheden, doen marktonderzoek en realiseren Europese projecten. De VVV heeft zich vanaf 2000 ontwikkeld tot een internationaal werkende Destinatie Management Organisatie (DMO) met een sterke focus op online. "We laten dit nu ook zien in onze naam, waarbij wij het betrouwbare nationale VVV-merk wel blijven gebruiken! We blijven met trots de eerste VVV van Nederland." aldus Niewierra.

Tijdens de feestelijke introductie, opende Visit Zuid-Limburg ook haar vernieuwde vestiging in Valkenburg, de Visit Zuid-Limburg Experience. Deze is gelegen in het monumentale Spaans Leenhof aan het Theodoor Dorrenplein. In de Visit Zuid-Limburg Experience staat het inspireren van de gast centraal. De bezoeker kan - naast de vertrouwde diensten - diverse belevingen ervaren zoals de nieuwe virtual reality film over Zuid-Limburg. In het gerenoveerde pand is nu ook de Rabobank Valkenburg gevestigd, samen met TV Valkenburg. De lokale nieuwszender heeft haar kantoor al ruim een jaar in het gebouw.

Waarom Visit Zuid-Limburg?

De statuten van de oudste VVV van Nederland blijven ongewijzigd. De in 1885 opgerichte VVV heeft nog steeds als ondernemingsmissie ‘het bevorderen van het toerisme in en naar Zuid-Limburg’. Wat wel veranderde is het werkgebied en de wereld om de organisatie heen. Daarnaast wijzigde het belang van het toerisme. De sector groeide uit tot een economische topsector voor Zuid-Limburg en is met 21.000 banen en een omzet van € 2 miljard inmiddels een factor van belang. De VVV veranderde mee. De organisatie  groeide uit tot een aanjager en verbinder in het toerisme. De naam Visit Zuid-Limburg past beter bij die rol temeer omdat ‘Visit’ bekend is bij de jongere generaties en de buitenlandse gasten. Doelgroepen waar nadrukkelijk op wordt gemikt de komende jaren. Lees meer over Visit Zuid-Limburg op: https://partners.visitzuidlimburg.nl.

De Visit Zuid-Limburg Experience van Valkenburg

De nieuwe experience is zowel een winkel als een bron van inspiratie voor een verder bezoek aan de regio. De gast ervaart Zuid-Limburg op een hedendaagse wijze. De bezoeker wordt bijvoorbeeld begroet door delocals van Valkenburg die na een welkom door burgemeester Jan Schrijven de gast meenemen naar hun favoriete plekje. In de Green Screen Fotostudio kan de bezoeker zich laten fotograferen op unieke locaties in Zuid-Limburg. Zo is het mogelijk om op het podium van Pinkpop te staan. En de Virtual Reality Experience laat de bezoeker kennis maken met de bewogen geschiedenis van Zuid-Limburg als Bron van Europa. Via verschillende online schermen worden vervolgens de vele toeristische hoogtepunten van Zuid-Limburg getoond. Verder kan de gast evenementen boeken, streekproducten proeven, de VVV Cadeau card kopen of –zoals in 1885-  zich persoonlijk laten adviseren door één van de deskundige medewerkers. Visit Zuid-Limburg blijft immers die betrouwbare VVV…

Meer nieuws

  • Handelsmissie Nederland-België in teken van bouwen van duurzame zakelijke relatie

    Lees verder...
  • Limburgse werkgevers investeren in digitale vaardigheden personeel

    Lees verder...
  • Campagne Brightlands zet in op de kracht van de regio

    Lees verder...
  • Ondernemersfonds Heerlen denkt collectief: ‘Bijvoorbeeld personeel met elkaar delen’

    Lees verder...
  • Career Services Zuyd brengt bedrijven en studenten dichter bij elkaar

    Lees verder...
Pagina 1 / 838