Nieuwe koers: Intensieve verbinding tussen TEFAF, Maastricht en regio

datum: 25-01-2019

Burgemeester Annemarie Penn-te Strake overhandigde afgelopen weekend een campagnebeeld van de vernieuwde campagne TEFAF & the City aan Patrick van Maris, directeur TEFAF en Nanne Dekking, voorzitter Board of Trustees van TEFAF. Daarmee is de intensieve en omvangrijke samenwerking van culturele instanties, Gemeente Maastricht, Provincie Limburg, Maastricht Marketing, MECC, Chapeau, Stichting Samenwerkende Hotels Maastricht, Centrummanagement, en TEFAF officieel gestart. Doel is om TEFAF beter te verbinden met stad en regio, door krachten te bundelen. 

Nog nooit is de draagkracht zo groot geweest bij de samenwerkende partijen. Leontien Mees, directeur Maastricht Marketing: “De kracht van de campagne die wij ontwikkelden, zit in het vermogen om samen te werken. Wij positioneren de hele stad als plek waar kwaliteit van leven de standaard is en daar is cultuur uiteraard een essentieel onderdeel van. Patrick van Maris: “In 2018 hebben we getekend voor een tienjarige samenwerking met het MECC, de stad Maastricht en de Provincie Limburg met de gezamenlijke ambitie om een omgeving te creëren waarin de beurs verder kan groeien en ontwikkelen. Onze band met Maastricht is sterk en deze campagne is een van de manieren deze samenwerking verder te versterken."

Europees karakter

“TEFAF geeft internationaal elan aan Maastricht én vice versa. Tefaf & the City zal die kruisbestuiving alleen maar versterken”, geeft gouverneur Theo Bovens aan. Hij vervolgt: "Naast de enorme economische impuls die de beurs voor Limburg en de Euregio betekent, onderstreept deze samenwerking vooral het internationaal en Europees karakter van onze provincie en haar hoofdstad.”

Cultuur in de stad

Burgemeester Annemarie Penn-te Strake: “Deze samenwerking bevestigt opnieuw de goede band tussen TEFAF en de stad. De wisselwerking tussen TEFAF, het traditionele culturele aanbod, nieuwe cultuuruitingen en het cultureel ondernemerschap van Maastricht, vergroot de aantrekkingskracht voor bezoekers, nieuwe bewoners, bedrijven en studenten. We kijken uit naar de editie van 2019 waar de campagne TEFAF & the City tot uiting komt.”

Tijdens TEFAF

Uitgangspunt van de samenwerking is de verbinding. Kwaliteit staat hierbij voorop, zoals bezoekers dat ook ervaren op de internationale kunstbeurs in het MECC. De musea pakken uit met tentoonstellingen als David Lynch (Bonnefantenmuseum), Het meisje, De Jurk en De Parel (Museum aan het Vrijthof) en The Floor is Lava (Marres, Huis voor Hedendaagse Cultuur). Daarnaast zijn er tijdens de kunstbeurs in de stad ‘secret music sessions’, doen bezoekers en bewoners kunstkennis op tijdens lezingen of kan men een speciale Arts & Heritage-tour volgen. Ook wordt onder andere een Art Party-programma en een TEFAF Music & Shopping Night georganiseerd.  Bekijk het totale programma op www.tefafandthecity.nl.

Meer nieuws

  • Tips en trucs voor mkb'ers die octrooi willen aanvragen

    Lees verder...
  • Kerkrade uitgeroepen tot MKB-Vriendelijkste gemeente van Limburg

    Lees verder...
  • Provincie Limburg gaat samenwerking aan met Meet the Youngsters

    Lees verder...
  • 28 maart: Samen in actie voor een sterker mkb tijdens werksessie in Eindhoven

    Lees verder...
  • MKB’ers opgelet: Subsidiekansen om vitaliteit eigen organisatie te stimuleren

    Lees verder...
Pagina 1 / 837