Publieksprijs InnovAward naar Milk Buddy

datum: 05-04-2018

Met meer dan 20% van de stemmen won de Milk Buddy van Celci BV afgelopen zaterdag de publieksprijs van de Limburg & Co / InnovAward. Mede-oprichtster Victoria de Bruijn kreeg uit handen van gedeputeerde Ger Koopmans een cheque van
€ 1.000,–, een museumjaarkaart en lovende woorden. Op de vraag waarom ze dacht dat zij juist bij het grote publiek had gewonnen, was maar een antwoord mogelijk: omdat veel jonge moeders mijn probleem herkennen.

De Milk Buddy is een zichzelf verwarmend melkflesje dat geen stroom of batterij nodig heeft. Scheikundige De Bruin ontwikkelde samen met Mark Litjens dit product van een idee tot realiteit. Als jonge moeder moest ze continue op zoek naar mogelijkheden om de fles te verwarmen en dat hinderde haar in haar mobiliteit. De Milk Buddy deed eerder mee aan De Limburgse Versnellingstafels. Het flesje werd vervolgens in co-creatie ontwikkeld en kent binnenkort zijn marktintroductie. De Milk Buddy was een van de vijftien businesscases die werden geselecteerd voor Limburg & Co / InnovAward, het co-creatie innovatie platform van de provincie Limburg.

Na de uitreiking in het Columbus Earth Theater nam gedeputeerde Koopmans ook nog de catalogus van de expositie Showroom Limburg in ontvangst als officiële openingshandeling. Showroom Limburg in het Cube Design Museum te Kerkrade laat het werk van 41 beginnende en gerenommeerde Limburgse designers zien. De expo is nog te zien tot 21 mei.

“Het belang van innovatie voor Limburg kan niet vaak genoeg benadrukt worden. Innovatie zorgt niet alleen voor economische spin-off maar heeft ook zijn invloed op het dagelijkse leven van mensen en dus onze maatschappij. Dat maken de vijftien genomineerde businesscases van de Limburg & Co – InnovAward en de 41 designs wel duidelijk. De innovatiekracht die mede door de campusontwikkeling in Limburg tot stand komt is enorm”, aldus gedeputeerde Ger Koopmans.

Bron: Limburg&Co

Meer nieuws

Pagina 1 / 810