Robot Mr. Bright over het belang van innovatie voor ons dagelijks leven

datum: 11-08-2017

Een breed publiek laten kennismaken met de verhalen van Brightlands, hoe doe je dat? Via een robot en stand-up comedian natuurlijk! Robot Mr. Bright en Marc (acteur Bart de Rijk) bezoeken deze zomer diverse Limburgse festivals met een interactieve science show. Doel: Brightlands meer bekendheid geven. Solar Weekend Festival was vorige week als eerste aan de beurt. Met verrassend positieve en leuke reacties tot gevolg. 

Voor de roadshow is een speciale trailer ontwikkeld waarin de robot en comedian hun show kunnen opvoeren. De show is zodanig ontwikkeld, dat kan worden ingespeeld op het publiek. Festivalbezoekers immers, komen voor de muziek en de sfeer, en zullen in eerste instantie weinig oog hebben voor een science show. Om dat te ondervangen is de trailer direct bij de ingang van Solar geplaatst, zodat bezoekers er bij binnenkomst direct mee werden geconfronteerd. In plaats van een volledige voorstelling is bij Solar gekozen voor korte interacties met het publiek, gelinkt aan de verhalen van Brightlands, zoals kweekvlees of herbruikbaar tapijt Niaga van DSM.

Heel Limburg door

Wat opviel is dat mensen de robot erg interessant vonden en er even bij bleven stilstaan. Op vragen die de robot stelde, kwam dan ook vrijwel altijd een antwoord. Ook op de foto gaan met Mr. Bright was populair. De naam Brightlands werd al verrassend vaak herkend, mede dankzij de Brightlands Stage op Pinkpop. De komende maanden reizen Mr. Bright en Marc heel Limburg door. Ze zijn onder meer te zien op het PAS-festival (Pleasure, Art and Science), 112 on Wheels, Festival van de Toekomst, het Weekend van de Wetenschap. In de Herfstvakantie maken ze hun opwachting bij Continium Discovery Center en in november bij de Dag van het MKB. Zo wordt een breed scala aan doelgroepen bereikt; inwoners van Limburg, studenten, mkb-bedrijven, wetenschappers en start-ups. Het gaat in deze campagne vooral om het genereren van meer naamsbekendheid.

In gewone mensentaal

De Brightlands Roadshow is ontwikkeld in samenwerking met Museumplein Limburg. De show bestaat uit een dialoog tussen Marc, een man van de straat, Mr. Bright, een mensachtige robot, en het publiek. Daarin niet alleen gesprekken over wat wij in onze regio allemaal kunnen, maar ook wat die innovaties betekenen in ons dagelijks leven. En niet onbelangrijk, een show in gewone mensentaal die gezicht geeft aan de kansen die Brightlands en de unieke internationale ligging van deze regio biedt aan ondernemers, onderzoekers, startups en studenten. De show is in zijn geheel uit te voeren, maar ook opgeknipt in delen, afhankelijk van het publiek.

De Brightlands Roadshow is een gezamenlijk project van Connect Limburg, Limburg Economic Development (LED), Provincie Limburg, Museumplein Limburg en Brightlands. 

 

Meer nieuws

Pagina 1 / 770