Campagne Zuid-Limburg 2013

Stichting Regiobranding Zuid-Limburg is opgericht om het imago van de regio te versterken. Daartoe ontwikkelt zij vele activiteiten, waaronder de Euregionale Careerportal.

Om de careerportal onder de aandacht van een groot publiek te brengen, is een marketingcampagne onlosmakelijk onderdeel van het project. Via radio en kranten (vacaturebijlages), maar ook via social media, internet, tablet en Spotify, worden bezoekers naar de website geleid. De internetcampagne bereikt een Europees publiek.

Campagnes zijn voor Regiobranding nooit een doel op zichzelf, hoogstens een middel. Naamsbekendheid vergroten en imago verbeteren (‘branding’ dus) heeft vaak meer baat bij betekenisvolle projecten die de ‘proof bij de claim’ leveren, zoals de Euregionale Careerportal dat doet voor het imago-aspect ‘carrièrekansen’.

 

Culturele Hoofdstad 2018

Met advertenties in de Limburgse dagbladen en de Volkskrant feliciteerde de regio Leeuwarden met de titel Culturele Hoofdstad 2018. Al 2000 jaar schuren in onze Euregio Maas-Rijn de Germaanse en Latijnse culturen tegen elkaar aan. Het verbinden van 4 regio’s in 3 landen, met 4 talen, in één kandidatuur, was een topprestatie van alle steden en het projectbureau. De titel had een mooie tussentijdse bekroning kunnen zijn. Via 2018 gaat het project door. Europa herontdekken, het thema van de reis, is nooit af.

campagne-culturele-hoofdstad

Campagne Euregionale Careerportal

Met een korte maar intensieve campagne tijdens de start van het schooljaar in en rond de RWTH Aachen, Zuyd Hogeschool en de Universiteit Maastricht heten we studenten welkom in deze grenzeloze regio, waarvan ze maar beter zo vroeg mogelijk kunnen wennen aan de grote kansen die er worden geboden. Advertenties verschenen in de Aachener Zeitung en Maastricht universiteitsblad Observant en posters hingen op in diverse locaties van Zuyd Hogeschool.

rbzl-poster-ma-region-campagne

Advertenties in Volkskrant app

De Volkskrant app voor iPad staat twee weken dedicated in het teken van Zuid-Limburg. Diverse full screen advertenties passeren daarbij de revue.

campagne-volkskrant-wetenschap
campagne-volkskrant-innoveren

Printadvertenties

Deze en soortgelijke advertenties verschijnen van april t/m juni in de personeelskaternen van NRC Handelsblad, NRC Next en in de Volkskrant.

Facebook-actie

Door weekendjes weg te geven op Facebook winnen we aandacht voor de Careerportal en koppelen we de begrippen 'werk' en 'vacatures' aan het Bourgondische beeld van Zuid-Limburg.

De Facebook-actie wordt ondersteund door banners en audiocommercials in Spotify.

Spotify

De Facebook-actie wordt ondersteund door een audiocommercial en banners binnen Spotify. De weekendjes weg zijn gesponsord door de samenwerkende hotels Maastricht (SAHOT).

Intermediair

Advertenties in het vacaturegedeelte van Intermediair.

Radiospotjes

De radiospotjes worden telkens in 2 delen gebracht: het eerste deel (10 seconden) gaat in op de balans tussen leefkwaliteit en carrièrekansen in Zuid-Limburg. Het tweede deel (‘tag-on’) van 5 seconden volgt iets later, en richt de aandacht direct op de careerportal. 

Campagne najaar 2013

Aan alle radiospots is een tag-on gekoppeld die even later aanhaakt op de Careerportal.

 

Campagne voorjaar 2013

Aan alle radiospots is een tag-on gekoppeld die even later aanhaakt op de Careerportal.